Sazinies ar valsts iestādēm ērtāk, ātrāk un drošāk

Kas ir e – adrese?

E – adrese ir drošas saziņas pakalpojums – tava digitālā pastkastīte portālā Latvija.lv. tas ir ērts, drošs un efektīvs veids, ka sazināties ar vairāk nekā 3000 valsts un pašvaldību iestādēm jebkura laikā un no jebkuras atrašanās vietas.

Ja portālā Latvija.lv esi izveidojis e – adresi, turpmāk valsts un pašvaldību iestādes sazināsies ar tevi šajā digitālajā pastkastītē, nevis papīra formātā uz deklarēto adresi.

Savai digitālajai pastkastītei varēsi piekļūt, pieslēdzoties portālam Latvija.lv un identificējoties ar elektroniskiem līdzekļiem – eID karti vai lietotni eParaksts mobile.

Kur saņemt piekļuves rīkus?

Mobilo lietotni Eparaksts mobile vari iegūt portālā mobile.eparaksts.lv.

Ja tev jau ir EID karte vai eParaksts karte, pakalpojumu saņemsi uzreiz portālā eparaksts.lv.

eParaksts mobile līgumu iespējams noslēgt, piesakoties ar internetbanku un:

  • parakstot līgumu ar bezmaksas kurjera starpniecību (2 – 5 darba dienas);
  • vai parakstot līgumu pie zvērināta notāra;
  • eParaksts mobile izmantošana ir bez maksas.

Precīzāka informācija par eParaksts mobile iegūšanas iespējām pieejama šeit: https://ej.uz/eParaksts_Mobile_.

Personas apliecību (eID karti) vari saņemt Pilsonības un  migrācijas lietu pārvaldes nodaļās un Latvijas pārstāvniecībās ārvalstīs.

Saņemot eID karti, tev tiks izsniegta aploksne ar PIN kodiem, kas nepieciešami e – identitātes apstuprināšanai (PIN 1), un elektronisku dokumentu parakstīšanai (PIN 2).

Jāmaksā būs tikai par eID kartes noformēšanu, savukārt elektroniskā paraksta izmantošana būs bez maksas.

Tev būs nepieciešams viedkaršu lasītājs un programma Eparakstītājs 3.0, ko bez maksas vari lejupielādēt savā datorā: eparaksts.lv/lv/lejupielādes.

Ja tev jau ir eID karte, bet esi aizmirsis piekļuves kodus vai tev nav eParaksta, dodies uz tuvāko Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes filiāli.

Infografika
E – paraksta iespējas